پاورپوینت تجارت الكترونيكي

پاورپوینت تجارت الكترونيكي

فرمت: PPt - pptx

اسلاید : 36 اسلاید

1 تجارت الكترونيكي
در اینترنت M.Shadkam 2 تجارت الكترونيك چيست؟ تعريف ساده تجارت الكترونيك (E-Commerce): به عمليات خريد و فروش اطلاعات، كالا و خدمات از طريق شبكه هاي رايانه اي، اينترنت وWWW گفته مي شود. تعريف كاملتر: استفاده از رايانه و فناوري اطلاعات و ارتباطات كه باعث سادگي انتقال داده‌ها بين دو طرف يك معامله تجاري مي‌شود. 3 تجارت الکترونیک در اینترنت كمك مي كند تا بتوانيم از محيط محدود به محيط بزرگتري راه پيدا كنيم! 4 فرق بين تجارت سنتي و الكترونيكي؟ كليه عمليات تجارت سنتي فيزيكي است و حضور دو طرف معامله لازم است.
در تجارت الكترونيكي حداقل يكي از عوامل معامله ديجيتالي است.
عوامل كالا، پرداخت و تحويل كالا ميتوانند فيزيكي يا ديجيتالي باشند.
مشتري از طريق وب كليه اقدامات خريد را انجام مي دهد.
5 كاهش هزينه واسطه‌ها: خريد از طريق تجارت الكترونيك باعث كم شدن واسطه‌ها و ارزان شدن قيمت كالا مي‌شود. بخصوص خدمات بيمه، بهداشت، سرويسهاي مالي كاهش مي‌يابند.
كيفيت مديريت را بالا مي‌برد: مديريت درست خط توليد، مديريت زنجيره توليد تا فروش و ساير اعمال مديريت را ارتقاء مي‌دهد.
رقابت را افزايش مي‌دهد، قيمتها را واقعيتر مي‌كند و وسعت بازار را زياد مي‌نمايد: تجارت الكترونيك باعث مي‌شود فروشندگان و خريداران با اطلاعات زيادي كه بدست مي‌آورد بيشتر تجارت كنند و وضع بازار رونق بيشتري خواهد داشت.
انتخاب، راحتي و اعتماد مشتري بيشتر مي‌شود: اعتماد مشتري كه زياد شود راحتي وقدرت انتخاب بيشتري پيدا خواهد كرد و در نتيجه بازار رونق بهتري پيدا خواهد كرد. مزيتهاي تجارت الكترونيكي 6 بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (1) راحتي: سايتهاي تجارت الكترونيكي در 24 ساعت شبانه‌روز و در 7 روز هفته در دسترس مي‌باشند
كاهش هزينها‌هاي داخلي: حذف واسطه‌ها، ارتباط غير مستقيم با مشتري از طريق پست الكترونيكي بجاي حضور و ارتباط مستقيم، توزيع اطلاعات كالا بر روي شبكه بجاي توليد كاتالوگهاي گرانقيمت.
كاهش هزينه‌هاي پرداخت: پرداخت الكترونيكي گاها تا 100 برابر ارزانتر از پرداخت سنتي است!
افزايش سرعت مراحل فروش: شركتهاي تجارت الكترونيكي نقدينگي خود را سريعتر از خرده‌فروشان دريافت مي‌كنند و بسرعت كالا را توزيع مي‌كنند.
كاهش خطا: مراحل خودكار در خريد و فروش و عمليات تجاري باعث كاهش خطا در مراحل مختلف نسبت به روش سنتي مي‌شوند. 7 بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (2) دسترسي به كاربران اينترنت: دسترسي به 1/1 ميليارد مشترك اينترنت كه در حال افزايش نيز است.
فضاي نامحدود قفسه‌ها: شركتهاي تجارت الكترونيك مي‌توانند بصورت نامحدودي كالا در قفسه‌هاي فروشگاه خود قرار دهند!
حضور در همه جاي جهان: شركتهاي تجارت الكترونيكي مي‌توانند در ميان تمام مردم جهان حضور داشته باشند.
به هنگام بودن: به هنگام بودن اطلاعات فروشگاه‌هاي الكترونيكي براي مشتريان. 8 بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (3) افزايش رشد تجارت: امكان تجارت بسياري از افراد عادي در جامعه فراهم مي‌شود.
افزايش فروش، درآمد و سرمايه‌گذاري: دسترسي آسان به اطلاعات و بستر لازم براي سرمايه گذاري بيشتر كه افزايش فروش و درآمد را موجب مي شود.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,320 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file10_1975570_7114.zip2.2 MB
file10_1975570_5754.zip2.2 MB